X
X

Google Arama Motoru Hızlı İndex Alma Teknikleri, Yöntemleri

AnasayfaYazılarSEO MakaleGoogle Arama Motoru Hızlı İndex Alm...

Google'ın Sitenizi Dizine Almasını Nasıl Sağlarsınız? (Daha Hızlı, Çok Hızlı)

Açılış sayfalarınızın, bloglarınızın, web sitelerinizin ana sayfalarını ve diğer çevrimiçi içeriğinizin Google arama motoru sonuçlarında görünmesi için web sitenizin dizine eklenebilir olduğundan emin olmanız gerekir. Google İndex'in temelde bir veritabanı olduğunu unutmayın!

İnsanlar içerik aramak için arama motorunu kullandıklarında, Google ilgili içeriği sağlamak için dizinine döner. Sayfanız dizine eklenmemişse, Google'ın arama motorunda yoktur. Organik arama yoluyla web sitenize organik trafik çekmeyi umuyorsanız bu kötü bir haber.

Bu kılavuz, dizin oluşturma ve bunun neden önemli olduğu hakkında daha fazla ayrıntı sağlar. Ayrıca, sayfanızın dizine eklenip dizine eklenmediğini nasıl kontrol edebileceğinizi, dizine ekleme sorunlarına neden olan genel teknik SEO sorunlarını nasıl çözebileceğinizi ve henüz dizine eklenmemişse Google'ın sitenizi yeniden dizine eklemesini nasıl sağlayabileceğinizi öğrenmeniz amacı ile hazırlanmıştır.

Google'ın Dizini Nedir?

Google'ın dizini, arama motorunun bildiği tüm web sayfalarının basit bir listesidir. Google web sitenizi dizine eklemezse, siteniz Google'ın arama sonuçlarında görünmez.

Bir kitap yazsan, ama o kitabı hiçbir kitapçıda veya kütüphanede bulundurmaz gibi olurdu. Kimse kitabı bulamayacaktı. Varlığından bile haberdar olmayabilirler. Ve eğer bir okuyucu o kitabı arıyor olsaydı, onu bulmakta gerçekten zorlanacaktı.

Site İndeksleme Neden Önemlidir?

Dizine eklenmemiş web siteleri Google'ın veritabanında değildir. Arama motoru bu nedenle bu web sitelerini arama motoru sonuç sayfalarında (SERP'ler) gösteremez.

Web sitelerini dizine eklemek için Google'ın web tarayıcılarının (Googlebot) o web sitesini "taraması" gerekir. Taranabilirlik ile dizine eklenebilirlik arasındaki fark hakkında daha fazla bilgi edinin . 

Bilgi tazelemek için, arama motoru sürecine hızlı bir genel bakış:

  • Tarama : Arama motoru botları, dizine eklenmeye değer olup olmadığını anlamak için web sitesini tarar. Web örümcekleri veya "Googlebot", yeni içerik bulmak için mevcut web sayfalarındaki bağlantıları izleyerek her zaman web'i tarar.

  • İndeksleme : Arama motoru, web sitesini veritabanına ekler (Google'ın durumunda, “Dizin”).

  • Sıralama : Arama motoru, web sitesini alaka düzeyi ve kullanıcı dostu olma gibi ölçütlere göre sıralar.

Dizine ekleme, sitenin Google'ın veritabanlarında depolandığı anlamına gelir. Bu, SERP'lerin en üstünde görüneceği anlamına gelmez. İndeksleme, web kullanıcısı talebi ve kalite kontrolleri gibi unsurları etkileyen önceden belirlenmiş algoritmalar tarafından kontrol edilir. Örümceklerin çevrimiçi içeriğinizi nasıl keşfettiğini yöneterek dizine eklemeyi etkileyebilirsiniz.

Google'ın Bir Siteyi Dizine Eklemesi Ne Kadar Sürer?

Google'ın bir siteyi dizine eklemesi birkaç günden birkaç haftaya kadar sürebilir. Yalnızca dizine eklenmediğini keşfetmek için bir sayfa başlattıysanız, bu sinir bozucu olabilir. Yeni güzel web sayfanızı Google aracılığıyla nasıl keşfedecek birileri var? Neyse ki, daha verimli indeksleme için atabileceğiniz adımlar var. Aşağıda, süreci hızlandırmak için neler yapabileceğinizi açıklıyoruz.

Google'ın Sitemi Dizine Eklemesini Nasıl Sağlarım?

Sitenizi dizine eklemenin en kolay yolu, Google Arama Konsolu aracılığıyla dizine eklenmesini istemektir. Bunu yapmak için Google Arama Konsolunun URL Denetleme Aracına gidin. Dizine eklenmesini istediğiniz URL'yi arama çubuğuna yapıştırın ve Google'ın URL'yi kontrol etmesini bekleyin. URL dizine eklenmemişse, "Dizin Oluşturma İste" düğmesini tıklayın.

Bilgi Notu: Google, Ekim 2020'de dizine eklemek için oluşturulan istekleri geçici olarak devre dışı bırakmıştı. Ancak, Search Console'da yeni geri yüklendi!

GOOGLE DİZİNİNE EKLENMEK, İNDEXLENMEK ZAMAN ALIR!

Ancak, Google indeksleme zaman alır. Belirtildiği gibi, siteniz yeniyse, bir gecede dizine eklenmez. Ek bilgi, siteniz Googlebot'un taramasına uyum sağlayacak şekilde düzgün şekilde ayarlanmadıysa, dizine eklenmeme olasılığı da vardır.

İster site sahibi, ister çevrimiçi pazarlamacı yada e-ticaret sitesi yöneticisi olun, sitenizin verimli bir şekilde dizine eklenmesini istersiniz. İşte bunun nasıl yapılacağını detaylı anlatmaya çalıştık.

Robots.txt Dosyanızı Optimize Edin

Robots.txt, Googlebot'un bir web sayfasını TARAMAMASI gerektiğinin bir göstergesi olarak tanıdığı dosyalardır. Bing ve Yahoo'nun arama motoru örümcekleri de Robots.txt dosyasını tanır. Tarayıcıların daha önemli sayfalara öncelik vermesine yardımcı olmak için Robots.txt dosyalarını kullanırsınız, böylece kendi sitenizi isteklerle aşırı yüklemez. 

Tüm SEO Etiketlerinizin Temiz Olduğundan Emin Olun

SEO etiketleri, Googlebot gibi arama motoru örümceklerine rehberlik etmenin başka bir yoludur. Optimize etmeniz gereken iki ana SEO etiketi türü vardır.

  • Rogue noindex etiketleri : Bu etiketler, arama motorlarına sayfaları dizine eklememelerini söyler. Belirli sayfalar dizine eklenmiyorsa, noindex etiketleri olabilir. Bu iki türü kontrol edin:

    • Meta etiketler : Web sitenizdeki hangi sayfaların noindex meta etiketlerine sahip olabileceğini “noindex sayfası” uyarılarına bakarak kontrol edebilirsiniz. Bir sayfa noindex olarak işaretlenmişse, dizine eklenmesi için meta etiketinizi kaldırın.

    • X-Robots-Tag : Hangi sayfaların HTML başlıklarında X-Robots-Tag olduğunu görmek için Google'ın Arama Konsolunu kullanabilirsiniz . Yukarıda açıklanan URL Denetleme Aracını kullanın. Bir sayfaya girdikten sonra, "İndekslemeye izin veriliyor mu?" yanıtını arayın. 'X‑Robots-Tag' http başlığında “Hayır: 'noindex' algılandı” sözlerini görürseniz, kaldırmanız gereken bir X-Robots-Tag olduğunu bilirsiniz.

  • Kurallı etiketler : Kurallı etiketler, tarayıcılara bir sayfanın belirli bir sürümünün tercih edilip edilmediğini söyler. Bir sayfanın standart etiketi yoksa, Googlebot bunun tercih edilen sayfa olduğunu ve o sayfanın tek sürümü olduğunu anlar ve o sayfayı dizine ekler. Bir sayfanın standart etiketi varsa, Googlebot, o sayfanın tercih edilen alternatif bir sürümünün olduğunu varsayar ve bu diğer sürüm mevcut olmasa bile o sayfayı dizine eklemez. Standart etiketleri kontrol etmek için Google'ın URL Denetleme Aracını kullanın . Bu durumda, "Kanonik etiketli alternatif sayfa" yazan bir uyarı görürsünüz.

Uygun Dahili Bağlantıyı ve Etkili Geri Bağlantıyı Sağlamak için Site Mimarinizi İki Kez Kontrol Edin

Dahili bağlantı, tarayıcıların web sayfalarınızı bulmasına yardımcı olur. Bağlantısız sayfalar "yetim sayfalar" olarak bilinir ve nadiren dizine eklenir. Bir site haritasında düzenlendiği gibi uygun site mimarisi, uygun dahili bağlantı sağlar.

XML site haritanız, web sitenizdeki tüm içeriği düzenleyerek bağlantılı olmayan sayfaları belirlemenize olanak tanır. En iyi dahili bağlantı uygulaması için birkaç ipucu daha:

  • Nofollow dahili bağlantılarını ortadan kaldırın . Googlebot nofollow etiketleriyle karşılaştığında, etiketlenen hedef bağlantıyı dizininden çıkarması gerektiğini Google'a bildirir. Bağlantılardan nofollow etiketlerini kaldırın.

  • Yüksek dereceli dahili bağlantılar ekleyin . Belirtildiği gibi, örümcekler web sitenizi tarayarak yeni içerik keşfederler. Dahili bağlantılar süreci hızlandırır. Yeni sayfalara dahili olarak bağlantı vermek için yüksek dereceli sayfaları kullanarak dizine eklemeyi kolaylaştırın.

  • Yüksek kaliteli geri bağlantılar oluşturun . Google, yetkili siteler tarafından sürekli olarak bağlantılandırıldıkları takdirde sayfaların önemli ve güvenilir olduğunu kabul eder. Geri bağlantılar, Google'a bir sayfanın dizine eklenmesi gerektiğini söyler.

Yüksek Kaliteli İçeriğe Öncelik Verin

Yüksek kaliteli içerik, hem indeksleme hem de sıralama için kritik öneme sahiptir. Web sitenizin içeriğinin yüksek performanslı olmasını sağlamak için düşük kaliteli ve düşük performans gösteren sayfaları kaldırın.

Bu, Googlebot'un web sitenizdeki daha değerli sayfalara odaklanmasını ve "tarama bütçenizi" daha iyi kullanmasını sağlar. Ek olarak, sitenizdeki her sayfanın kullanıcılar için değerli olmasını istersiniz. Ayrıca, içerik benzersiz olmalıdır. Yinelenen içerik, Google Analytics için bir tehlike işareti olabilir.

Sitenizin SEO'su Hakkında Daha Fazla Bilgi Edinin

İster kurumsal bir siteyi yöneten bir web yöneticisi, ister kiralık bir JavaScript programcısı veya bağımsız bir blog yazarı olun, temel SEO mutlaka bilinmesi gereken bir beceridirSEO korkutucu gelebilir, ancak bunu anlamak için uzman olmanıza gerek yok.

Top